21.5.2019 Komisija za socialno varstvo, delo, zdravstvo in invalide. Poslanci nameravajo omiliti protitobačni zakon tako, da ne bo enotne embalaže, ampak bo vsako podjetje imelo svojo. Pod to zahtevo po hitrem postopku se je podpisalo skoraj 40 poslancev.
Večina prisotnih je bila proti predlogu poslancev, tudi sam sem opozoril, da je 3000 mrtvih na leto zaradi kajenja znan podatek, da so velike škode zaradi tega, da trpljenja ne omenjamo. Poleg tega pa so še drugi problemi, recimo opioidna kriza, kjer po nekajmesečnem opozarjanju končno prihajajo prispevki v medije. Pri zmanjšanju semenčic pri mladih za 50% v 50 letih se ne zgodi nič, niti raziskav ni, čeprav je to huda protinaravna motnja. Mediji o tem in podobnem molčijo. Še največji izpad je 10.000 premalo otrok letno, kjer mlade ženske zaradi preobremenjenosti ne zmorejo uskladiti službe in družine.
Znanost je potrebovala 40 let, da je prepričala javnost, da je kajenje škodljivo. Ko smo opozorili, da je letno 10.000 otrok premalo v Sloveniji, so nas ignorirali in napadali, še posebej lansko leto, vendar se situacija izboljšuje in čedalje več ljudi razume to strokovno ugotovitev.
Imamo dobro protikadilsko zakonodajo, vendar priloženi materiali, npr. francoska izkušnja ali argumenti govornikov jasno kažejo, da hočejo poslanci omiliti protikadilsko zakonadajo, po vsem sodeč zaradi vplica tobačne industrije. Poslanci si bili izvoljeni zato, da bodo delovali v interesu občanov in ne tobačne industrije, verjetno multinacionalne in nacionalne.
Čeprav nas svetnike lahko poslanci kadarkoli preglasujejo z zadostno večino in čeprav mediji o tej problematiki ne poročajo, bomo v Državnem svetu naredili vse v naši moči, da se ne dela v škodo državljanov. Če noben drug, bom sam sprožil postopek za veto v primeru, da nas poslanci ignorirajo v prvem koraku.
20.6.2019 Komisija Državnega sveta za kulturo, znanost, šolstvo in šport. Obravnava predloga vlade, da se financira obvezni del v privatnem šolstvu. V DS je potekal tudi posvet na to temo. Svetnik Štrukelj je napadel predsednika, da je omogočil neuravnotežen posvet, da je več zagovornikov privatnega šolstva kot javnega. Ne strinjam se s to pripombo, saj bi sam izpeljal že 5 drugih posvetov, pa se vedno v DS najde kdo, ki zablokira. Državni svetniki moramo imeti dokaj svobodne roke, ne pa da nam npr. predsedniki komisij diktirajo, kako naj delamo.
Moje osebno mnenje je, da je potrebno najti kompromis glede šolstva. Javno šolstvo v Sloveniji je odlično, zato ga ne velja pretirano spreminjati ali slabiti. Privatne šole omogočajo drugačne in alternativne načine vzgoje, zato bi veljalo določene podpreti, če zadostijo kriterijem. Hkrati je pomembno, da imajo enaki osnovne pogoje, npr. da so mandati ravnateljev ali rektorjev omejeni na določeno število mandatov. V nasprotnem primeru ne bi smeli dobiti državnega financiranja.